Maarten Willemse deed gymnasium, studeerde Klassieke Talen, leek voorbestemd om hoogleraar te worden, maar werd vervolgens zanger en gitarist in Oslo (Noorwegen). Dit laatste tot ieders verrassing. Vooral die van hemzelf.
Na drie jaren als muzikant maakte hij van verrassen zijn beroep: hij keerde terug naar Nederland en werd... professioneel mentalist. Gezien zijn verleden als studiebol waren zijn ouders nogal verbaasd. Gelukkig was zijn publiek dat ook.
Maarten ontdekte dat hij humor een steeds gaver aspect aan optredens vond en hij besloot om eens aan een cabaretfestival mee te doen. En zowaar, hij kwam in de finale terecht! Dat was het Amsterdams Kleinkunst Festival, een landelijk festival waar bijvoorbeeld ook grote namen als Van der Laan en Woe, Yentl en De Boer en Pieter Derks zijn doorgebroken. Hij trad op in de Kleine Komedie, het Nou Camp van het cabaret, en won Zilver.
Maar hij miste na een paar jaar in het "theatercabaret" iets wat voor hem enorm belangrijk is: samenwerken. Het gevoel om deel uit te maken van een team en een gezamenlijk doel na te streven. Maar... hoe doe je dat in cabaret?
Toen stuitte hij toen op de wereld van het "cabaret-op-maat": samen met een organisatie brainstormen en plannen maken, samen toeleven naar de uitvoering en samen het succes vieren. Dat bleek zijn niche te zijn.
Hij is na ruim twee decennia nog steeds even enthousiast: hij geniet van de voorbespreking tot aan het optreden.